Dr Carstan Rudolph oceni polskie start-upy

 BayStartUP, organizacja ściśle współpracująca z ponad 200 bawarskimi aniołami biznesu i inwestorami instytucjonalnymi oraz ponad 100 spółkami, oceni projekty zgłoszone do programu Start to Bavaria, zorganizowanego przez AHK Polska dla nowych innowacyjnych firm z Polski, zainteresowanych rynkiem bawarskim.

Do wieloetapowego projektu Start to Bavaria zaproszone są polskie start-upy ze skalowalnymi przedsięwzięciami. Aby wziąć udział w programie należcy do 15. czerwca przysłać formularz zgłoszeniowy poprzez stronę http://ahk.pl/pl/wydarzenia/start-to-bavaria/

BaystartUP dysponuje doskonałą siecią kontaktów w środowisku naukowym i technologicznym. Każdego roku inwestuje między 20 a 30 mln euro w około 25 firm w fazie zalążkowej lub początkowego wzrostu. W tym roku po raz pierwszy dyrektor BayStartUP, Carstan Rudolph będzie oceniał polskie start-upy, które zgłoszą się do programu Start to Bavaria.

 

Najwększe zapotrzebowanie na start-upy w branży 4.0

Jak podkreśla szef BayStartUP, Bawaria jest szczególnie atrakcyjnym regionem dla firm z sektora zaawansowanych technologii i obszaru B2B. Wynika to z dużej ilości dobrze rozwiniętychfirmami przemysłowych, dużych spółek notowanych na giełdzie oraz zasobności portfela klasy średniej -potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych większości młodych, innowacyjnych firm Duże niemieckie firmy są zainteresowane współpracą ze start-upami w branzy 4.0, ze względu na ich specjalizację, innowacyjność oraz elastyczność.

Determinanty sukcesu W obszarze high-tech start-upy często potrzebują zewnętrznego finansowania, aby udźwignąć wysokie koszty wiążące się z dynamicznym rozwojem i wejściem na rynek. Dla inwestorów kapitałowych liczy się szybki i silny wzrost oraz zyskowne perspektywy wyjścia z inwestycji. W stadium wzrostu start-upy potrzebują szybko dobrych, profesjonalnych pracowników, którzy potrafią zająć się wdrażaniem w życie strategii założycieli.

Carstan Rudolph podpowiada, że założyciele start-upów powinni zadać sobie pytanie:,czy w danym modelu binesowym są w stanie osiągnąć satysfakcjonujące dochody. „Czasami założyciele są tak zafascynowani swoją technologią lub produktem, iż wychodzą z błędnego założenia, że klienci sami do nich przyjdą” – wyjaśnia Rudolph.

Tymczasem przedsiębiorcy od samego początku muszą komunikować potencjalnym klientom korzyści i przewagi swego rozwiązania, znaleźć odpowiednie działania marketingowe oraz zbudować silne kanały dystrybucji i sprzedaży.

Zgłoszenia i kontakt dla uczestników

starttobavaria@ahk.pl

 

Koordynator projektu/ AHK Polska

Jakub Młotkowski

jmlotkowski@ahk.pl + 48 22 53 10 502

 

Kontakt dla mediów:

Justyna Gaj

j.gaj@justapr.pl + 48 509 216 076